اکتبر 22, 2021

پاکت معامله‌ی پشنهادی لنوو بر روی میز MSI. چه چیزی در این پاکت قرار دارد؟

جواب: خرید بخش تولید نوت بوک های مختص بازی شرکت MSI

همکاری مشترک را نمی‌توان مفهومی جدیدی در دنیای سیستم های کامپیوتری دانست، چرا که شرکت‌ها بر مبنای این همکاری های مشترک، در حال تلاش برای ساخت لپ تاپ‌ها و کامپیوتر های رومیزی ارزانی هستند. “نمایندگی رسمی MSI” اذعان دارداگرچه به نظر می‌رسد که شرکت لنوو برنامه ای برای کاهش قیمت سیستم های مخصوص بازی خود دارد. طی اخباری که توسط دیجی تایمز منتشر گردید، گفته شد که این شرکت چینی سازنده‌ی سیستم های کامپیوتری قصد خرید بخش تولید لپ تاپ های مخصوص بازی در شرکت تایوانی MSI را دارد. البته شاید بهتر است بگوییم لنوو قصد خرید قلب و بخش اصلی تولید سیستم های کامپیوتری MSI را دارد. شرکت MSI کامپوننت های سخت افزاری زیادی مانند برد های اصلی و کارت های گرافیکی را ایجاد می‌کند ولی به ندرت پیش می­آید که  تجهیزات سخت افزاری را برای محصولاتی بجز نوت بوک های مختص بازی ایجاد کند. شاید این خرید از دید لنوو یک چشم اندازی برای موفقیت های آتی این شرکت باشد. لنوو تلاش های زیادی را برای حضور قدرتمند در بازار نوت بوک های مختص بازی نموده است که برای اینکار نوت بوک Y50 و سیستم کامپیوتری رومیزی Erazer که مخصوص بازی است را وارد بازار نمود. این محصولات با فروش زیادی روبرو نبودند و البته امتیاز عملکرد خوبی را نیز در بازبینی‌ها به خود اختصاص ندادند. الحاق بخش ساخت سیستم های مخصوص بازی در یک شرکت با یک شرکت دیگر امری سخت است. به نظر می‌رسد MSI قصد داشته تا سیستم‌هایی را تولید کنند که با توجه به قیمت پایین آن‌ها، از سخت افزارهایی عالی برخوردار می‌باشند. همچنین این شرکت برنامه های را به منظور بکار گیری صفحات نمایش با رزولوشن فوق العاده بالا و مشارکت قوی با شرکت های ارائه دهنده‌ی تکنولوژی های قدرتمند صوتی را دارد.

سؤالی که شاید در ذهن ما پدید آید این است که آیا واقعاٌ چنین پیوندی بین این دو شرکت برای لنوو و یا خود MSI سود آور خواهد بود یا خیر. همانطور که قبلاٌ مطرح شد، نوت بوک های مخصوص بازی را می‌توان تنها دسته بندی محصولات MSI دانست که وارد صحنه‌ی رقابت گردیده است و شاید در صورتی که این شرکت اقدام به فروش این بخش از تولید نوت بوک های بازی خود به لنوو نماید، شاید باید با حضور در بازار نوت بوک ها خداحافظی کند و یا اینکه نقش آن در این بازار کم رنگ شود. شاید کمتر شرکتی پیش آید که بخواهد چنین تصمیم احمقانه ای بگیرد!

در حال حاضر تمام اطلاعاتی که در این خصوص ارائه شده است، از سوی دیجی تایمز منتشر گردیده و صحت آن‌ها هنوز تأیید نشده است. با توجه به این خبر، که بهتر است آنرا یک شایعه نام گذاری کنیم، لنوو قصد داشته تا پاکت پیشنهادی خود را بر روی میز MSI قرار دهد و در صورتی که این اتفاق بیافتد، باید در تابستان امسال شاهد آن باشیم!

 

Rate this post

گذاشتن یک نظر

Rate this post