ژانویه 30, 2022

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ msi با 5 ترفند ساده

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ msi  به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های کاربران مطرح شده است و به همین دلیل قصد داریم ۵ ترفند بسیار کاربردی که برای تمامی مدل های لپ تاپ قابل استفاده بوده و به شما کمک می کند تا بتوانید میزان شارژدهی بسیار بیشتری را از لپ تاپ خود داشته باشید مورد بررسی قرار دهیم.

نکته قابل ذکر این است که این پنج مورد برای باتری لپ تاپ هایی که سالم هستند و شارژدهی و راندمان کاری باتری آنها کاهش پیدا نکرده است. در صورتی که لپ‌تاپ باتری شما کمتر از نیم ساعت تا یک ساعت می‌تواند شارژ خود را حفظ کند حتماً باید با هماهنگی به پشتیبانی و فنی نمایندگی msi برای تعویض باتری با باتری های اصلی و اورجینال که با گارانتی معتبر به شما ارائه می شود اقدام نمایید.

چه از باتری اصلی و اورجینال دستگاه استفاده می‌کنیم و چه باتری تعویض شده را بر روی دستگاه قرار دادید باید نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود را رعایت کنید تا بتوانید شاهد افزایش شارژدهی و همچنین افزایش طول عمر باطری لپ تاپ msi باشید.

 

استفاده از شارژر اصلی و اورجینال

متاسفانه در بسیاری از موارد دیده شده است که کاربران بعد از خراب شدن شارژر دستگاه شان به سمت خریدن شارژر و غیر اصل می‌روند و همین موضوع باعث می شود که شارژر لپ تاپ مورد نظر تاثیر مستقیمی بر روی شارژدهی باتری داشته باشد و پس از مدت زمان کوتاهی راندمان و کارایی آن را به شدت کاهش دهد و سلامت باتری لپ‌تاپ را در خطر بیاندازد.

بهترین موضوع در این زمینه می‌توان به آن اشاره کنم این است که در صورت خراب شدن شارژر حتماً از شارژر های اصلی و اورجینال برای هر مدل لپ‌تاپ استفاده نمایید که در نمایندگی این برند به صورت رسمی در ایران می توانید تمامی لوازم جانبی را به صورت اصلی و اورجینال را با گارانتی معتبر تهیه کنید.

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ msi

 

بستن آپدیت نرم افزاری و آپدیت دوره ای ویندوز

یکی از مواردی که می‌تواند باعث کاهش شارژدهی و طول عمر باتری لپ تاپ msi  شود و البته در طولانی مدت می‌تواند باعث کاهش راندمان آن شود باز بودن آپدیت لحظه ای لپ تاپ و سیستم عامل است که برای جلوگیری از این کار باید این آپدیت لحظه ای را خاموش کنید. البته آپدیت شدن سیستم عامل را به روز رسانی نرم افزاری آن باعث سلامت باتری و همچنین افزایش شارژدهی دستگاه می‌شود که برای این کار لازم است تا حتماً شما در مدت زمان مشخصی سیستم عامل ویندوز لپ تاپ خود را آپدیت کنید.

 

کاهش نور صفحه نمایشگر

نمایشگر رفتار عنوان بزرگترین قسمت نمایش دهنده تصاویر و فیلم ها بسیار بیشتری نسبت به دیگر بخش‌ها مصرف می‌کند و به همین دلیل زمانی که از لپ تاپ خود استفاده می کنید کافیست تا نور آن را به سطح قابل قبولی برسد تا به چشم شما نیز آسیب نرساند و از این طریق باعث افزایش مدت زمان شارژ دهی لپ تاپ و همچنین افزایش طول عمر باتری لپ تاپ msi خود شوید.

 

ارتقاء سخت افزاری لپ تاپ

کند بودن و همچنین قدیمی بودن سخت افزار لپ تاپ شما می تواند تاثیر بسیار زیادی را بر شارژدهی باتری و مصرف آن داشته باشد و به همین دلیل شما لازم است تا برای افزایش طول عمر باطری لپ تاپ msi حتماً به سراغ ارتقای سخت‌افزاری آن بروید که این ارتقا می‌تواند علاوه بر افزایش سرعت دستگاه باعث حفظ سلامت باتری شما و همچنین افزایش شارژدهی آن شود. یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذاری که با ارتقاء سخت افزاری لپ تاپ msi می‌توانید انجام دهید ارتقا هارد دستگاه به ssd می باشد.

افزایش طول عمر باتری لپ تاپ msi

 

عدم استفاده از حالت اسلیپ

بسیاری از کاربران به اشتباه مدت زمان بسیار زیادی لپ تاپ خود را در حالت خواب یا اسلیپ قرار می‌دهند و در این حالت می خواهند تا دسترسی سریع تر به برنامه های باز شده سیستم خود داشته باشند اما این یک اشتباهی است که می‌تواند باعث کاهش شارژدهی لپ تاپ شما و البته کاهش راندمان و کارایی باتری لپ تاپ شما در بلند مدت شود.

بهتر است اگر مدت زمان طولانی مثلاً چند ساعت باید بخود کار ندارید تومن لپ تاپ را به صورت کامل خاموش نموده تا از این طریق هم باتری استراحت کند و هم در بلند مدت باعث افزایش طول عمر باتری لپ تاپ msi نیز شوید.

 

در صورتی که باتری شما به دلیل عدم رعایت کردن این نکات و دیگر نکاتی که برای حفظ سلامت باتری لازم است فشار خراب شده باشد حتماً باید برای تعویض آن با باتری اصلی و اورجینال اقدام نمایید تا دیگر قسمت‌های سخت افزاری لپ تاپ شما دچار مشکل نشوند که برای خرید باتری اصلی و اورجینال می‌توانند از خدمات نمایندگی ام اس آی استفاده نمایید.

Rate this post

گذاشتن یک نظر

Rate this post