اکتبر 23, 2021

لپ تاپ های دو هسته ای اچ پی که به عنوان لپ تاپ های چهار هسته ای به فروش رسید!

به گزارش “نمایندگی hp” یکی از وب سایت های خبری به تازگی اخباری را منتشر کرده است مبنی بر اینکه لپ تاپ های دو هسته ای مدل Pavilion تحت عنوان لپ تاپ هایی چهار هسته ای به فروش رسیده است. پردازنده ی این محصول که  از نوع A8-7050 شرکت AMD میباشد در بسیاری از وب سایت های فروش این محصول در قالب پردازنده ای 4 هسته ای صرفا برای اهداف بازاریابی معرف شده است. یکی از کاربرانی که این لپ تاپ را خریداری نموده است متوجه شده است که این پردازنده تنها دارای دو هسته بوده و بنابراین بجای پردازنده ی 2 هسته ای، تحت عنوان پردازنده ای 4 هسته ای معرفی گردیده است.

لپ تاپ P030ND شرکت اچ پی

کارشناسان ” نمایندگی hp” معتقدند این لپ تاپ در بسیاری از سایت های آنلاین و فروشندگان آنلاین در بلژیک و هلند با شماره های مدل HP 17-Po30ND و 17-p031nd به فروش رسید.  برخی از کاربران از گراف های پردازنده که در پنجره ی task manager نشان میدهد متوجه شدند که تنها دو گراف که هر کدام نشان دهنده ی یک هسته میباشد در این پنجره نشان داده شده است و آنها فریب 4 هسته ای بودن این محصول را خورده اند. این در حالی است که زمانی که بعضی از کاربران با خدمات سرویس مشتریان شرکت اچ پی تماس گرفتند اینطور به آنها گفته شد که پردازنده های این لپ تاپ ها چهار هسته ای میباشند.

شرکت AMD حتی لیستی از مشخصه های پردازنده ی بکار رفته در این محصول را ارائه نداده است و به نظر میرسد که این تراشه به صورت انحصاری برای محصولات شرکت اچ پی طراحی شده باشد. مسئله ی ابهام بر انگیزی که در اینجا وجود دارد این بوده که همه ی پردازنده های خانواده ی A8، چهار هسته ای میباشند و در مورد تراشه ای که در این لپ تاپ ها بکار رفته است با یک استثنا روبرو هستیم.

شرکت اچ پی در مشخصه های این محصول، آنرا به عنوان سیستمی با پردازنده ی چهار هسته ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و 2 مگابایت کش معرفی نموده است. حتی در بعضی از پیچ های وب سایت اچ پی، عنوان شده است که پردازنده ی این محصول بین فرکانس 2.2 تا 3 گیگاهرتز کار میکند. با این حال، این پردازنده تنها دارای دو هسته میباشد که تفاوت قابل ملاحظه ای بر روی کارائی آن دارد.

بر مبنای مشخصه های لیست شده کارائی این تراشه باید مشابه با کارائی تراشه ی A8 7410  شرکت AMD ( یک تراشه ی چهار هسته ای با سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز) باشد.

به هر حال این یک خبر بسیار بد برای خریداران این لپ تاپ میباشد. ضمنا وب سایت خبری Hardwareinfo اعلام نمود که شرکت اچ پی به خاطر تبلیغات اشتباه پردازنده ی این محصول عذر خواهی نموده است و فروشندگان این لپ تاپ ها نیز عنوان نموده اند که در حال پیدا کردن راهکاری برای خریداران این محصول بوده اند تا بتوانند آنها را راضی نگه دارند.

Rate this post

گذاشتن یک نظر

Rate this post