اکتبر 23, 2021

کروم بوک 14 اینچی HP با یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080p عرضه خواهد شد

معرفی کروم بوک جدید HP توسط “نمایندگی اچ پی”

اگرچه اچ پی را می‌توان یکی از اولین تولید کنندگان سیستم‌های کروم بوک می‌باشد ولی چندین سال است از زمانی که سرویس‌های ابری در این شرکت بکار گرفته شده است دیگر این خانواده از محصولات را ارائه نمی‌دهد. ولی حال این شرکت مجدد قصد ورود به عرصه‌ی رقابت با سیستم عامل کروم را دارد و از این رو با کروم بوک هایی رنگارنگ وارد این عرصه می‌شود.

به گزارش “نمایندگی hp” این شرکت از یک کروم بوک 14 اینچی با صفحه نمایش فول اچ دی رونمایی کرده است. کروم بوک جدید اچ پی، ظاهر خود را برگرفته از EliteBook Folio 1020 G1 طراحی نموده است با این تفاوت که از طراحی باریک تر و ظریف تر برخوردار می‌باشد. این سیستم از ضخامت 17.8 میلی متری و با وزن 3.94 پوند برخوردار می‌باشد که برای یک نوت بوک 14 اینچی وزنی بسیار مطلوب است.

در دل این کروم بوک 14 اینچی، یک پردازنده‌ی اینتل سلرون مدل N2840 با فرکانس کاری 2.16 گیگاهرتز قرار دارد و مجهز به 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 2 گیگابایت حافظه‌ی اصلی نیز می‌باشد. شرکت اچ پی به کاربران خود قول داده است که این محصول بتواند تا 9 ساعت و 15 دقیقه آن‌ها را سرویس دهی کند که این زمان شارژ دهی برای یک کروم بوک کاملاً استاندارد است. البته گفته‌ها حاکی از این است که پردازنده‌ی این محصول در مقایسه با سایر سخت افزارهای بکار رفته در آن کمی قدیمی است. ولی با این حال دنیا در حال حرکت به سمت پردازنده‌های سلرون مانند مدل 3205u با فرکانس 1.5 گیگاهرتز می‌باشد که قبلاً آنرا در کروم بوک c740 ایسر مشاهده کرده‌ایم.

مدل اولیه‌ی این محصول در هشتم نوامبر امسال با صفحه نمایش  و با قیمت 249 دلار (حدود 161 یورو و 342 دلار آمریکا) عرضه گردید در حالی که مدلی که مجهز به صفحه نمایش فول اچ دی بود با قیمت 279 دلار (180 یورو یا 383 دلار آمریکا) روانه‌ی بازار شد.

 

برای دانشگاه و کسب و کار

کارشناسان “نمایندگی اچ پی “ معتقدند کسب و کارهای کوچک و دانشجویان در حوزه‌های دانشگاهی می‌توانند از نسخه‌ی G4 این نوت بوک استفاده کنند. این مدل به همراه ویژگی‌هایی مانند امنیت چند لایه ای، مدیریت در سطح کنسول و ارتقای اتصالات VPN برای محیط کاری و دری عرضه شده است. همچنین این محصول اولین کروم بوکی بوده که از یک لایه‌ی امنیتی اضافی در زمان دستیابی به اپلیکیشن ها و دسکتاپ راه دور برخوردار می‌باشد. این محصول قرار است تا در اکتبر امسال با قیمت پایه‌ی 279 دلار (180 یورو و یا 383 دلار آمریکا) وارد بازار جهانی شود.

Rate this post

گذاشتن یک نظر

Rate this post