اکتبر 23, 2021

شرکت های MSI، HP و AlienWare از سیستم های کامپیوتری Vive-Ready VR رونمایی خواهند کرد

در ماه فوریه ی امسال، HTC خاطر نشان کرد که شرکت های MSI، اچ پی و Alienware در حال برنامه ریزی برای تولید سیستم های کامپیوتری Vive-Ready میباشند. در انتهای همان هفته، همه ی این شرکت ها اقدام به ارائه ی نقش خود در تولید این سیستم های کامپیوتری نمودند.

اول از همه، در ابتدا قصد داریم مشخصه های مورد نیاز برای یک سیستم کامپیوتری مناسب به منظور بهره بردن از فناوری واقعیت مجازی که توسط هدفون های HTC ارائه گردیده است را توسط نمایندگی MSI  و Hp  ارائه میدهیم:

پردازنده ی گرافیکی: جی فورس GTX970 شرکت NVIDIA و یا R9 290 شرکت AMD و یا مدل های هم ارز یا پیشرفته تر

پردازنده ی 5 هسته ای اینتل و یا پردازنده های FX8350 شرکت AMD

حافظه ی اصلی 4 گیگابایت یا بیشتر

خروجی ویدئویی: HDMI 1.4 و یا پورت های مدرن تر

پورت USB: پورت USB نسخه ی 2.0

سیستم عامل: ویندوز 7 سرویس پک 1 یا جدید تر

 

به گزارش نمایندگی MSI و HP مشخصه هایی که در بالا مطرح شد، مشابه با مشخصه های سخت افزاری ای بوده که Oculus برای آن دسته از کاربرانی که قصد بهره بردن از واقعیت مجازی به وسیله ی هدست های Rift را دارند ارائه گردیده است. حال نگاهی به سیستم های سفارشی که هر کدام از این شرکا ایجاد کرده اند میپردازیم.

 

شرکت MSI اقدام به ارائه ی لپ تاپ های گیمینگ نموده است که از قابلیت واقعیت مجازی Vive و  پردازنده های گرافیکی GeForce GTX VR Ready پشتیبانی میکنند. سه مدل از این لپ تاپ ها ارائه شده که یک مدل بر مبنای طراحی GT72 بوده و دو مدل بر مبنای طراحی GT80 میباشند. همه ی این لپ تاپ ها مجهز به کارت های گرافیکی قدرتمندی میباشند؛ مدل های GT72 از پردازنده های گرافیکی GTX980 و آنهم با کارائی سطح دسکتاپی استفاده میکنند.

شرکتHP نیز به عنوان یکی از سردم داران در حوزه ی ارائه ی سیستم های کامپیوتری و رینتر اقدام به ارائه ی یک کامپیوتری رومیزی نموده است که با مشارکت اچ تی سی تولید شده و تجربه ی واقعیت مجازی را در حد عالی در اختیار کاربران قرار میدهد.

سیستم کامپیوتری ایستاده ی ENVY فونیکس شرکت اچ پی که تصویر آنرا در بالا مشاهده میکند، با قیمت 129.99 دلار عرضه شده است. این سیستم مجهز به پردازنده های هفت هسته ای و نسل ششم اینتل بوده و از پردازنده های گرافیکی قدرتمند GTX 980Ti شرکت NVIDIA و پردازنده های R9 390 شرکت AMD بهره میبنرد. میتوانید حافظه ی اصلی ( ظرفیت اولیه 8 گیگابایت)، فضای ذخیره سازی ( ظرفیت اولیه 1 ترابایت) و غیره را به صورت سفارشی برای این محصول HP سفارش دهید. همچنین یک نسخه ی ارزان قیمت تر از این سیستم ها با قیمت 999.99 دلار تحت عنوان ENVY Desktop 750-220 عرضه گردیده که از فناوری HTC Vive نیز پشتیبانی میکند.

اخیرا شرکت Dell و AlienWare اقدام به ایجاد یک سری سیستم های کامپیوتری رومیزی بهینه سازی شده از نظر فناوری واقعیت مجازی Vive نموده اند . این طراحی در قالب 4 پیکربندی مختلف عرضه گردیده است. طرح عجیب این طراحی را میتوانید در تصویر بالا مشاهده کنید. یکی از این پیکربندی ها، با 4 گیگابایت حافظه ی اصلی از نوع GDDR5  و یک پردازنده ی گرافیکی Radeon R9 370 شرکت AMD عرضه گردیده است که قیمت اولیه ی 1699.99 دلار برای آن در نظر گرفته شده است. سایر پیکربندی ها نیز قیمتی به میزان 3899.99 دلار دارند.

Rate this post

گذاشتن یک نظر

Rate this post