ژانویه 20, 2023

همه چیز در مورد نگهداری لپ تاپ MSI !

چه لپ تاپ MSI شما جدید باشد و چه چند ساله، رعایت چند نکته امتحان شده و واقعی برای لپ تاپ می­تواند به دوام آن برای سال­ ها افزایش دهد. داشتن لپ تاپ برای اکثر افراد فعال راحت­تر از نشستن پشت میز با یک کامپیوتر غیرقابل حمل است. دانش‌آموزان، رمان‌نویسان، فروشندگان و کارآفرینان برای انجام کار یا تکالیف خود به لپ‌تاپ‌های خود تکیه می‌کنند، با دوستان خود در تماس هستند، یادداشت می‌نویسند و صفحات گسترده را تجزیه و تحلیل می‌کنند.همه چیز در مورد نگهداری لپ تاپ MSI مطلبی است که به آن میپردازیم.

نگهداری لپ تاپ MSI

یک لپ تاپ خوب می‌تواند به اندازه نیاز شما قدرتمند باشد و به همین دلیل است که لپ تاپ ­ها گران­تر از رایانه­های شخصی رومیزی هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با نکات نگهداری لپ تاپ MSI و جزئیات آن بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

لپ تاپ خود را به طور منظم تمیز نمایید

بررسی های نمایندگی ام اس آی نشان میدهد اگر گرد و غبار روی لپ تاپ شما باشد، ممکن است به داخل اجزا نفوذ کند. همچنین رایانه گرما را به دام می­اندازد و عملکرد و طول عمر آن را کاهش می­دهد. بنابراین، می­توانید قاب لپ تاپ MSI را باز کنید و گرد و غبار را از بین ببرید. علاوه بر این، از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن لپ تاپ خود استفاده کنید. علاوه بر این، گرد و غبار می­تواند فن­های خنک کننده و صفحه کلید شما را مسدود کند. بنابراین، شما نیز باید آن‌ها را تمیز کنید. علاوه بر این، از پورت­ها و شکاف­های لپ تاپ غافل نشوید.

دریچه ­ها را مسدود نکنید

مانند مردم، ماشین­ ها نیز نیاز به تنفس دارند. بنابراین، تهویه را مسدود نکنید، هدف آن این است که اطمینان حاصل شود، رایانه شما می­تواند به اندازه کافی خنک بماند تا به درستی کار کند.این یکی از راهکارها درباره همه چیز در مورد نگهداری لپ تاپ MSI است.

نگهداری لپ تاپ MSI

غذا و نوشیدنی خود را از رایانه شخصی دور نگه دارید

از خوردن و آشامیدن روی لپ تاپ خودداری کنید؛ زیرا عواقب آن جدی است. به عنوان مثال، صفحه کلید شما ممکن است پس از یک بار ریختن یا نفوذ مواد غذایی به بدنه دستگاه شما و آسیب به اجزای داخلی از بین برود.

باتری خود را بیش از حد شارژ نکنید

لپ تاپ MSI خود را همیشه به برق متصل نگه ندارید. این کار به این دلیل است که شارژ غیرضروری می­تواند قابلیت بازسازی باتری را به تاخیر بیندازد و توانایی نگه داشتن شارژ می­تواند یک سال بعد کاهش یابد. معمولاً می‌توانید تنظیماتی را برای لپ‌تاپ خود انجام دهید تا وقتی به 20 درصد رسید شارژ نشود.

یک نسخه پشتیبان برای فایل­ ها و سیستم مهم خود ایجاد کنید

به عنوان صاحب رایانه، مهم‌ترین کاری که می­توانید انجام دهید این است که از اطلاعات مهم ذخیره شده در هارد دیسک خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. این نکته همچنین بخش مهمی از تعمیر و نگهداری منظم رایانه شخصی است؛ زیرا خرابی غیرمنتظره هارد دیسک، مشکلات جدی رایانه، ویروس­ها و غیره می­تواند باعث از بین رفتن اطلاعات شود. علاوه بر این، سیستم نیز از کار می­افتد و نمی­تواند بوت شود.

اسکن آنتی ویروس و بدافزار را به طور منظم اجرا کنید

کارشناسان نمایندگی MSI هر رایانه ­ای باید دارای نرم افزارهای معمولی محافظت از ویروس و شناسایی نرم افزارهای جاسوسی باشد تا سیستم را از نظر تهدیدها در زمان واقعی نظارت کند و آن‌ها را حذف کند تا رایانه ایمن بماند. در ویندوز 10، Windows Defender  می­تواند به شما پیشگیری از ویروس و تهدید، محافظت از حساب کاربری، فایروال و محافظت از شبکه و غیره را ارائه دهد. می­توانید یک آنتی ویروس یا برنامه ضد بدافزار را روی رایانه خود نصب کنید، به عنوان مثال Malwarebytes  یا Avast. کافی است چنین ابزاری را اجرا کنید تا یک اسکن کامل برای ویروس­ها، جاسوس افزارها، بدافزارها و غیره انجام دهید.

نگهداری لپ تاپ MSI

همیشه فایروال خود را اجرا کنید

فایروال ویندوز در سیستم عامل اولین خط دفاعی در برابر بدافزارها است. می­تواند برخی از اطلاعات اینترنت را فیلتر کرده و از نصب برنامه­های مضر بالقوه جلوگیری کند. این ابزار باید همیشه در حال اجرا باشد. زمانی که برنامه­های جدید را از منبع شخص ثالثی غیر از سازنده یا توسعه دهنده نصب می­کنید بسیار کاربردی است. به Control Panel  بروید ، رویWindows Defender Firewall > Turn Windows Defender Firewall  را روشن یا خاموش کنید و مطمئن شوید که فایروال فعال است.

سیستم و برنامه ­های ویندوز را به روز کنید

یکی از بهترین راه­ها برای اطمینان از اینکه لپ تاپ MSI شما در بهترین حالت قرار دارد این است که سیستم عامل خود را به روز نگه دارید. برای سیستم ویندوز، مایکروسافت همیشه به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی را برای بهبود تجربه کاربری کلی ارائه می‌دهد. می‌توانید به Windows Update  بروید، به‌روزرسانی‌های موجود را بررسی کنید و رایانه را مجدداً راه‌اندازی کنید تا آن‌ها را نصب نمایید. علاوه بر این، مطمئن شوید که آخرین نرم افزار درایور را نصب کرده­اید. علاوه بر این، باید برنامه­های حیاتی را به روز کنید. کافی است به وب سایت MSI بروید و آخرین نسخه برنامه خود را برای نصب دانلود کنید.

دیسک خود را تمیز کنید

با گذشت زمان، لپ تاپ شما با مقدار زیادی اطلاعات غیر ضروری از جمله فایل­های موقت، تصاویر کوچک، صفحات وب، نصب ویندوز قدیمی و موارد دیگر پر می­شود. فضای دیسک اشغال شده لپ تاپ را کند می­کند. تمیز کردن دیسک یک نکته عالی برای نگهداری لپ تاپ می­باشد. در ویندوز می‌توانید از Disk Cleanup کمک بخواهید. اگر از ویندوز 10 استفاده می­کنید، می­توانید برای حذف فایل­های موقت به Settings > System > Storage  بروید.

از ابزار تحلیل فضای دیسک استفاده کنید

برای تمیز نگه داشتن لپ تاپ MSI خود و عاری از داده­های غیر ضروری، درک آنچه در رایانه شما وجود دارد مفید است. یک ابزار تجزیه و تحلیل فضای دیسک می­تواند رایانه شما را اسکن کند و تمام داده­های شما را به شما نشان دهد. در اینجا می‌توانید از MiniTool Partition Wizard استفاده کنید؛ زیرا قابلیتی به نام Space Analyzer  را برای اسکن دیسک شما ارائه می‌دهد، به شما اطلاع می‌دهد که چه چیزی فضای شما را اشغال می‌کند و به راحتی و به طور مستقیم نتیجه را نمایش می‌دهد.

نگهداری لپ تاپ MSI

از ابزار نظارت بر دمای CPU و GPU استفاده کنید

کارشناسان نمایندگی لپ تاپ MSI همانطور که مشخص است، گرم شدن بیش از حد لپ تاپ می­تواند یک مشکل واقعاً جدی باشد؛ زیرا می­تواند باعث خرابی داده­ها و آسیب دائمی قطعات رایانه شخصی شود. در رایانه شما، CPU  و GPU  قطعاتی هستند که به راحتی گرم می­شوند. توجه به درجه حرارت به شما کمک می­کند در صورت نیاز آن‌ها را خنک نگه دارید.

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله تحت عنوان همه چیز در مورد نگهداری لپ تاپ MSI استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله مورد پسند شما واقع شد آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظرات ارزشمند خود را با ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

Rate this post

گذاشتن یک نظر

Rate this post